داستان سرایی برند

داستان سرایی برند چیست؟

داستان سرایی برند یعنی تعریف یک داستان برای به یاد ماندنی کردن محصول و برند از طریق مطالب وبلاگ،ویدئو و پادکست اشاره کرد، که برای ایجاد ارتباط عاطفی بین برند و مخاطبانش تولید می شود. مزیت داستان سرایی در برند سازی این است که به کسب و کارتان شخصیت داده و به مردم نشان می دهد که شما طرفدار چه هستیدو از آنها دعوت می کنید تا بخشی از آن باشید.

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم در مورد داستان سرایی برند یا داستان ساختن خودمان در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ چیزی یاد بگیریم و نگاهی به برند های روز دنیا و طریقه داستان سرایی برند آن ها، با نمونه داستان سرایی بپردازیم.


امروزه فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و برند سازی آگاهند که برای جذب بیشتر مشتری به چیزی بیشتر از جمع آوری محتوا و تعدادی عکس و فیلم احتیاج دارند.
آن ها باید بدانند که برای رساندن پیام به مخاطب در رقابت سختی هستند و باید خود را بهتر نشان دهند.

تعریف داستان سرایی برند

داستان سرایی برند یعنی تعریف یک داستان برای به یاد ماندنی کردن محصول و برند از طریق مطالب وبلاگ،ویدئو و پادکست اشاره کرد، که برای ایجاد ارتباط عاطفی بین برند و مخاطبانش تولید می شود.
مزیت داستان سرایی در برند سازی این است که به کسب و کارتان شخصیت داده و به مردم نشان می دهد که شما طرفدار چه هستیدو از آنها دعوت می کنید تا بخشی از آن باشید.

می توانید داستان برند خود را به عنوان به عنوان تجسمی از اینکه چگونه می خواهید برندتان درک و خلاصه شود،تعریف کنید.داستان سرایی برند انواع مختلفی دارد برخی از داستان ها و یا تاریخچه شما را به مشتریان می گوید،مطلبی در مورد اینکه دیگران به آن چه شرکتتان می خواهد دست یابند را بازگو میکنند یا روی افراد یا موضوعاتی تمرکز می کنند که شرکت ها می خواهند خود را با آن ها هماهنگ کنند.

چرا داستان سرایی برند مهم است؟

داستان سرایی برند مهم است از این بابت مهم است که به تیم های بازاریابی اجازه می دهد که ارتباطی عاطفی با مخاطب ایجاد کنندکه باعث نتایج مثبت در کسب و کار خواهد شد.
این فرایند نوعی از بازاریابی محتواست که برخی کمپین های بازاریابی با برند هایی مثل اپل و دیزنی و نایک به شهرت رسیدند و به ستون مرکزی استراتژی بازاریابی اکثر شرکت های بزرگ تبدیل شده است.در ادامه می بینیم که استفاده از داستان سرایی یا داستان گویی برند چه مزیت هایی را برای کسب و کار ها رقم می زند.

به یاد ماندنی کردن برندتان

این موضوع را باید بپذیرید که همه حقایق ،ارقام و توصیف ها در سایت تان نمی توانند جایگزین یک داستان خوب شوند.
یک داستان 22 برابر بیشتر از یک واقعیت به یاد میماند،پس اگر برندتان برای جلب توجه در یک صنعت پر هیاهو در حال رقابت است،داستان سرایی می تواند یکی از راه های برجسته شدن صدای برندتان به شمار رود.

ارتباط فروش با ماموریت شرکت

مصرف کنندگان به ارزش ها و اخلاق شرکت هایی که از آن ها خرید می کنند،اهمیت می دهند.این مشتریان هستند که شما را برای خرید محصولات مورد نیاز خود انتخاب می کنند.
یک داستان برند متقاعد کننده باید نشان دهنده عناصر اصلی برند شرکت تان از جمله فرهنگ ارزش ها،ماموریت ،پیام رسانی و صدا باشد.
با داستان سرایی ،برندتان فراتر از آن چیزی می شود که فقط محصولات و خدمات را می فروشد.

داستان سرایی دیجیتالی به چه درد می خورد؟

داستان سرایی دیجیتالی اصطلاحیست که برای محتوای تعاملی و فراگیر منتشر شده و در محیط وب به کارمی رود.از جمله پیشگامان داستان سرایی دیجیتالی می توان از برند های رسانه ای مانند نیویورک تایمز و بی بی سی نام برد.

در حال حاضر نیز از تیم های بازاریابی محتوای دیجیتال در هر صنعت،از آموزش عالی گرفته تا ورزش حرفه ای،استفاده می شود .

برندها از داستان سرایی دیجیتالی برای بازاریابی محتوایی و داستان سرایی خود به طور فزاینده ای استفاده می کنند،به ویژه برند هایی که بر محتوای با کیفیت و تاثیر گذاری بالا تمرکز می کنند.

برندهای موفق به منظور حفظ توجه خواننده،ایجاد واکنش های احساسی و تشویق آنها به انجام اقدامات بیشتر ،از تکنیک های داستان سرایی دیجیتالی از جمله انیمیشن مبتنی بر پیمایش (انیمیشن صفحات وب)،موشن گرافیک و پیمایش پارالاکس(مربوط به صفحات وب و تجربه کاربری) استفاده میکنند.

داستان سرایی دیجیتالی اصطلاحیست که برای محتوای تعاملی و فراگیر منتشر شده در محیط وب به کار می رود.از جمله پیشگامان داستان سرایی دیجیتالی می توان از برند های رسانه ای مانند بی بی سی و نیویورک تایمز نام برد.

در مورد داستان شرکت ها چه می دانید؟

در ادامه مقاله داستان شرکت ها و استفاده از محتوای دیجیتالی را مرور میکنیم.

هوندا و داستان نوستالژیک

هوندا که امروز به عنوان یکی از شناخته شده ترین سازندگان خودرو و موتور سیکلت در سطح جهان محسوب میشود،همیشه اینطور نبوده است.
این برند از سال 1946 کار خود را آغاز کرد و از رقبایش مانند فورد و جنرال موتورز بسیار جدید تراست؛اما به لطف داستان سرایی موفق شد تصویری نوستالژیک که مساوی با تولید موتور است،ایجاد کند.

داستان برند هوندا

نگاه کنید که چگونه این شرکت موفق شد با استفاده از داستان سرایی ،میراث خود را به رونقی صنعتی پس از جنگ جهانی دوم گره بزند:هوندا با استفاده از پیمایش پارالاکس،خوانندگان را به سفری می برد که موتور سیکلت هایش را با ظهور مدل کافه ریسر cafe racer به عنوان موتور سیکلت نمادین بریتانیایی،پیوند می زند.

از زمان عرضه مدل هوندا سی بی در سال 1969 ،هر ارتقای مدل هوندا تا دوچرخه ای که امروز مردم می خرند،به خواننده می گوید که این یک داستان عالی از ارزش های یک برند عالیست.

کافه ریسر

نیک بنت مدیر بخش محتوای دیجیتال و رسانه های اجتماعی هوندا اذان می کند که حفظ نام تجاری آنلاین به معنای ارائه محتوای متقاعد کننده به مخاطبان برند است داستان های جالب و روش های جذاب زیادی از محصولات ما وجود دارد که مشتریان از آنها استفاده می کنند انجام کاری که دیگران انجام می دهند بسیار آسان است با این حال انجام کاری متفاوت به شما امکان می دهد در این بازار پر هیاهو با رقبای بسیار متمایز شوید.

منچسترسیتی و داستان خاطره انگیز

نباید اینطور تصور کنیم که داستان سرایی برند فقط برای شرکت هاست بلکه این شیوه برای بازاریابی ورزشی نیز بسیار عالی است نمونه بارز آن نیز داستانی است از تیم منچستر سیتی زمانی که منچسترسیتی در جام حذفی ۱۹۶۹ لستر سیتی را شکست داد به رویداد تاریخی تبدیل شد بنابراین در جشن پنجاهمین سالگرد پیروزی خود با انتشار داستانی درباره خاطره انگیزترین لحظات این مسابقه وارد دنیای داستان سرایی شد.

محصول نهایی که در سال ۱۹۶۹ مورد بازبینی مجدد قرار گرفت مثال خوبی است برای درک این نکته که چگونه سازمان های ورزشی میتوانند از داستان سرایی برند برای جلب توجه طرفدارانشان استفاده کنند. منچسترسیتی با استفاده از ویژگی های دیجیتالی مانند انیمیشن های مبتنی بر پیمایش همه‌چیز را به نمایش می‌گذارد از بلیط فیلم مسابقه گرفته تا نقل‌قول‌های برخی از بازیکنان مهم .

Pathfinder و دغدغه محیط زیستی

Pathfinder صندوقی برای نیوزلندی هاست ،تا به پس انداز بازنشستگی خود کمک کنند اما این برند می دانست که جذاب کردن چنین محتوایی کار چندان آسانی نخواهد بود .این برند به جای نوشتن در مورد پس انداز بازنشستگی فیلمنامه را تغییر داد و روی موضوعی تمرکز کرد که فوریت بیشتری در زندگی مردم دارد؛ گرم شدن کره زمین.

Pathfinder با استفاده از پیمایش پارالاکس ،نمودار ها و داستان های سرمایه گذاران واقعی موضوع پس انداز بازنشستگی را به یک موضوع اخلاقی ارتقا می دهد و از خوانندگانش می پرسد که آیا حاضرند پس انداز شان را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی صرف کنند؟ این یک مثال عالی از قدرت داستان سرایی برای ایجاد آگاهی از برند است نوع داستان گویی به این دلیل موثر است که خوانندگان را در سطح احساسی هدف قرار می‌دهد و باعث می‌شود که آنها به چیزی بیش از پول یعنی به اخلاق فکر کنند.

Pathfinder از طریق ترکیب داده ها با داستان های احساسی درباره سیاره زمین خوانندگان را به چالش می کشد تا در مسیر رسیدن به آب و هوای پاک کرد با آنها بپیوندند.

حالا نوبت داستان برند شماست

داستان سرایی برند چیزی فراتر از فروش محصولات و خدمات است این راهی است که برند ها واقعا به مشتریان خود نشان می دهند که چه کسانی هستند و چرا وجود دارد.
داستان سرایی به شرکت ها اجازه می دهد تاریخچه خود را بیان کنند. چالش هایی را که بر آنها غلبه کرده، برجسته کنند و به مشتریان خود نشان دهند که برای رسیدن به چه اهدافی تلاش میکند .
بهره گرفتن از یک سناریو نویس برای ایجاد یک موشن گرافیک که بتواند داستان بهتری از شما روایت کند کمک کننده است.

من سعی میکنم با ابزار هایی که در اختیار دارم بتوانم داستان برند شما را طراحی کنم.
جهت اطلاعات بیشتر فرم تماس زیر را پر کنید.

اگر مورد پسند بود،مطلب رو به اشتراک بگذار!

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Group 6 CopyCreated with Sketch.

More Information?

Fill out your details and we will get back to you as soon as possible.