7قدم کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

7 قدم برای ایجاد کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

در این مطلب قصد داریم راه های ایجاد یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یا در دیگر پلتفرم ها را بررسی کنیم.در ادامه به این سوال که کمپین تبلیغاتی چیست و انواع و روش های آن چگونه هستند پاسخ می دهیم.

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم راه های ایجاد یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یا در دیگر پلتفرم ها را بررسی کنیم.در ادامه به این سوال که کمپین تبلیغاتی چیست و انواع و روش های آن چگونه هستند پاسخ می دهیم.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

برای بهتر رساندن واژه کمپین تصور کنید که یک شب سرد زمستانی با چند نفر از دوستان و عزیزان خود دور آتش جمع شده اید و صدای زوزه باد و صحبت اطرافیان به گوش می رسد.گاهی دو نفر با هم صحبت میکنند و گاهی هم یک نفر در باره ی موضوعی مهم برای بقیه صحبت میکند.
این یک کمپین است.کمپین به معنی جمع یا گروه است.اما اگر اعضایی که دور آتش نشسته اند به جای انسان ها روش های متفاوت تبلیغاتی باشند،این کمپین یک کمپین تبلیغاتی است که اعضای این کمپین تبلیغاتی این ها هستند:

  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی تلفنی
  • تبلیغات محیطی(پوستر،بنر و..)
  • سئو و تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات ویدئویی
  • و….

همه ی این ها به دور آتش نشسته اند و هدفشان یک چیز است:چطور مشتری را به خرید تشویق و قانع کنیم؟

به طور کلی کمپین تبلیغاتی ساخته شده از چند فعالیت تبلیغاتی به طور همزمان و یکپارچه است که پیام تبلیغاتی هدف را به مخاطب می رساند.

کمپین تبلیغاتی اینسنتگرام
کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و 7 قدم برای طی مراحل آن

انواع کمپین تبلیغاتی

  • کمپین ایمیل مارکتینگ
  • کمپین ویدئو های تبلیغاتی
  • کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
  • و…

نمونه کمپین تبلیغاتی

بنر شهر فرش

به عنوان نمونه کمپین تبلیغاتی اینستاگرام ،به تبلیغ اکستنشن تهرانی در پلتفرم اینستاگرام میتوان اشاره کرد وکمپین تبلیغاتی ایرانی در تلوزیون می توان به برند شهر فرش اشاره کرد.این برند هم زمان با تبلیغات شهر فرش در تلویزیون با شعار هایی مثل فرش ارزان شد به تبلیغات محیطی و اجرای بنر هایی در سطح شهر نیز پرداخت و همینطور به صورت آنلاین و در سطح وب تبلیغات خود را منتشر کرد.

چرا از کمپین تبلیغاتی استفاده کنیم؟

  • 1- افزایش مخاطبان

اولین دلیلی که به جای استفاده از یک روش تبلیغاتی به سمت کمپین های تبلیغاتی میرویم این است که در این حالت مخاطبان بیشتری ما را می بینند.
شاید بخشی از مخاطبان ما در پلتفرم اینستاگرام باشند و برخی پای تلویزیون نشسته باشند بنابراین برای اینکه مطمئن باشیم هیچ کدامشان را از دست نمیدهیم،استفاده از چند شبکه تبلیغاتی اینترنتی و غیراینترنتی راهکار خوبیست.

  • 2- برندسازی قدرتمندتر

موضوع بعدی این است که مخاطب زمانی که یک پیام تبلیغاتی واحد را در چند شبکه تبلیغاتی و همینطور به وسیله رسانه های محیطی دریافت کند برند تبلیغاتی را بیشتر به خاطر می سپارد.

به عنوان مثال تبلیغات خرید و فروش محصولات دست دوم در اپلیکیشن دیوار به ذهن من رسید.چرا؟به این دلیل که این برند هم تبلیغاتی محیطی اعم از بنر،پوستر در سطح شهر را پوشش داده و همینطور حضور در شبکه های اجتماعی و ساخت تبلیغات ویدئویی و مناسبتی و کمپین های زمستانه و پاییزانه و…را به خوبی اجرا کرده است.
یا حتی تبلیغات پی در پی برند عالیس را یادتان هست؟

7 قدم کمپین تبلیغاتی

  • قدم اول:برند خود را بشناسید و بررسی کنید

زمانی که هنوز توانایی ارائه پشتیبانی ،گارانتی و حتی محصول با کیفیت را نداشته باشید،نمی توانید وعده های تبلیغاتی خودتان را که در کمپین صحبت شده محقق کنید.
در قدم اول به بررسی برند نقطه ضعف و نقاط قدرت را بپردازید و نیم نگاهی به رقبا داشته باشید و از نقاط ضعف و قوت آنها هم اطلاع داشته باشید که بتوانید به نفع خودتان استفاده کنید.

  • قدم دوم:مخاطبان هدف خود را بشناسید

بی توجهی به مخاطبان هدف آن موضوعی است که باعث می شود تبلیغات شامپو را در یک پیج آشپزی ببینید.
متاسفانه برخی از کسب و کار ها به دلیل توجه نکردن به این موضوع ،تبلیغات خود را با کمترین بازخورد به جلو میبرند.
شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید که در بازاریابی به این مقوله تشخیص و رسم پرسونای مخاطب است.


به عنوان مثال برای یک شرکت فروشنده مواد آرایشی ،احتمالا چنین شناختی از مخاطبان خود باید داشته باشد:
خانم های 25 تا 55 ساله که در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتساپ فعالیت زیادی دارند.در اکثر اوقات شبکه 2 تلویزیون را مشاهده می کنند و زمان استراحت آن ها بین 13 تا 16 و همینطور 21 تا 23 شب است. علایق آن ها این موارد است:

  • آرایش و میکاپ
  • آشپزی
  • فیلم های عاشقانه
  • و…
  • قدم سوم:تعیین اهداف کمپین

احتمالا فکر کنید قصد همه ی کمپین ها فروش محصول یا خدمات است.این مورد تا حدی درست است اما گاها هدف اصلی و مستقیم ،فروش نیست برخی برند ها اهداف زیر را دنبال می کنند:

  • برندسازی
  • افزایش آگاهی از برند
  • اول شدن در ذهن مخاطب
  • ایجاد یک برند جدید
  • معرفی محصول جدید و افزایش علاقه مخاطبان به آن
  • ادغام یک محصول یا نام برند با شرایطی یا احساسی خاص
  • برند سازی دوباره یا حذف نظرات نامناسب قبلی نسبت یه یک محصول
  • قدم چهارم: تعیین بودجه کمپین
  • قدم پنجم: انتخاب ابزارهای تبلیغاتی

اگر قدم اول اجرای کمپین که همان شناخت مخاطب هدف بود را به خوبی اجرا کرده باشید،در این مرحله کارتان راحت خواهد بود.
در این مرحله باید انتخاب کنید که از میان این همه شبکه های تبلیغاتی محیطی،آنلاین و رسانه ای ،کدام به درد شما میخورد میتواند پیام شما را بیشتر مقابل دید مخاطب قرار دهد.

  • قدم ششم :زمان بندی انتشار تبلیغات

ما باید بدانیم که مخاطب هدفمان چه ساعتی در روز آزاد است و چه وقتی را به شبکه های تبلیغاتی که ما تعیین کرده ایم سر می زند.
مثلا مخاطب هدف ما در اینستاگرام بین ساعات 21 تا 23 شب آزاد است این زمان خوبی برای انتشار تبلیغات است.

  • قدم هفتم:تعیین معیار های موفقیت یا همان kpi و اجرای کمپین

و سنجه برای بررسی میزان موفقیت آن در هر مقطع زمانی داشته باشید.با انجام این کار شما متوجه میشوید که در کدام بخش و اقدامات موفق عمل کرده اید و کدام بخش نیاز به بازبینی دارد.به عنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی که برای یک مجموعه فروش خدمات طراحی سایت اجرا شده ،چنین kpi هایی در نظر گرفته می شود:

  • افزایش جستجو نام برند در گوگل
  • افزایش تماس با کارشناسان فروش شرکت
  • افزایش مراجعه حضوری به شرکت
  • افزایش سفارش طراحی سایت
  • افزایش ورودی صفحات مختلف وب سایت
  • و…

در نهایت نوبت به اجرای کمپین میرسد که شما باید طبق زمانبندی از پیش تعیین شده شروع به تبلیغات کنید و در نظر داشته باشید که بررسی روند صحیح اجرای کمپین از اهمیت بسیاری برخوردار است.چرا که همیشه خطاهای انسانی و غیر انسانی در یک کمپین تبلیغاتی می توانند خطرات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد و ما با بررسی مداوم آن را به حداقل می رسانیم.

منبع:https://www.novin.com/blog/marketing-campaigns/
برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی انجام کمپین ویدیویی و تبلیغاتی فرم تماس با ما را پر کنید.

اگر مورد پسند بود،مطلب رو به اشتراک بگذار!

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Group 6 CopyCreated with Sketch.

More Information?

Fill out your details and we will get back to you as soon as possible.